comment
Artykuł
Data publikacji: 2007-07-03
Zgłoszenie wypadku przy pracy
Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy. Powyższy obowiązek wskazuje, że pracodawca, u którego miał miejsce taki wypadek, musi ten fakt zgłosić zarówno inspektorowi pracy, jak i prokuratorowi. Niedopełnienie tego obowiązku jest przestępstwem zagrożonym grzywną w wysokości do 180 stawek dziennych albo karą ograniczenia wolności (art. 221 k.k.).
Pozostało 72% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right