Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-07-03

Zgłoszenie wypadku przy pracy

Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy. Powyższy obowiązek wskazuje, że pracodawca, u którego miał miejsce taki wypadek, musi ten fakt zgłosić zarówno inspektorowi pracy, jak i prokuratorowi. Niedopełnienie tego obowiązku jest przestępstwem zagrożonym grzywną w wysokości do 180 stawek dziennych albo karą ograniczenia wolności (art. 221 k.k.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00