Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-07-30

UMOWA NA ZASTĘPSTWO

Umowa na zastępstwo pozwala zatrudnić na miejsce nieobecnego pracownika inną osobę, bez konieczności tworzenia dodatkowego etatu.

Konstanty Wróblewski

specjalista ds. prawa pracy, SEKA S.A.

Umowa na zastępstwo została uregulowana w art. 25 § 1 zd. 2 k.p. Przepis ten stanowi, że jeżeli zachodzi konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej nieobecności.

Kiedy można zatrudnić na zastępstwo

Z istoty tej umowy wynika, że ma ona zastosowanie tylko w przypadku usprawiedliwionej nieobecności pracownika, a więc nie ma możliwości zawarcia umowy na zastępstwo podczas nieobecności nieusprawiedliwionej. Nie jest to również możliwe w przypadku, gdy pracownik zastępowany jest w tym czasie obecny w pracy. W umowie na zastępstwo należy wyraźnie zaznaczyć, że zawierana jest na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika i wskazać go z imienia i nazwiska.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00