Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-11-29

OBOWIĄZKI PRACODAWCY ZWIĄZANE Z ELIMINACJĄ HAŁASU W PRACY

Na terenie zakładu pracy dokonano zakupu nowej maszyny. Po uruchomieniu okazało się, że jest ona bardzo głośna. Przy maszynie prace wykonuje 2 pracowników, a na terenie tego samego pomieszczenia pracuje jeszcze 5 pracowników przy innej maszynie. Czy i jakie działania musi podjąć pracodawca z uwagi na zagrożenie nadmiernym hałasem? - pyta Czytelnik z Myślenic.

Ponieważ maszyna powoduje nadmierny hałas, pracodawca powinien zastosować w pierwszej kolejności środki ochrony zbiorowej. Jeżeli mimo ich zastosowania pracownicy nadal są zagrożeni nadmierną emisją hałasu, powinien ustalić zasady przydziału środków ochrony indywidualnej i wyposażyć pracowników narażonych na hałas w środki ochrony indywidualnej (słuchawki, zatyczki do uszu). Pracodawca ma ponadto obowiązek zawarcia w ocenie ryzyka zawodowego informacji o nadmiernym poziomie hałasu. Pod wpływem hałasu następuje skurcz drobnych naczyń tętniczych, występują zmiany w funkcjonowaniu układu nerwowego i pokarmowego, zakłócenia narządu wzroku, a także obniżenie precyzji ruchów oraz zmniejszenie wydolności psychicznej i fizycznej. W związku z tym należy uznać, że hałas jest czynnikiem szkodliwym - uszkadza słuch, może spowodować jego utratę czy uszkodzenie innych narządów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00