Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 11/2004 z 01.06.2004, str. 9
Data publikacji: 29.05.2004
Zadaniowy system czasu pracy - jakie zasady?
W wielu przedsiębiorstwach pracodawcy określają czas pracy zatrudnionych pracowników przez wyznaczenie im określonych zadań do wykonania. Taka organizacja pracy nazywana jest zadaniowym systemem czasu pracy.
Aby wprowadzić w przedsiębiorstwie system zadaniowy, należy najpierw ustalić, czy dla istniejących w zakładzie stanowisk pracy jest to możliwe. Konieczna jest także wiedza na temat ograniczeń wynikających z przepisów o normach czasu pracy oraz znajomość obowiązków w zakresie ewidencjonowania czasu pracy.
Warunki stosowania systemu zadaniowego
Zastosowanie systemu zadaniowego powinno być uzasadnione rodzajem pracy lub jej organizacją albo miejscem wykonywania pracy. Dotyczy to przede wszystkim tych rodzajów prac, przy których nie można ustalić z góry czasu niezbędnego do wykonania nałożonych na pracownika zadań albo nie da się precyzyjnie określić pory, w której praca powinna być wykonana.
