Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-09-26

Prawne aspekty telepracy

W polskim prawie pracy nie zdefiniowano pojęcia „telepraca”. W Unii Europejskiej brak jest także uregulowań prawnych w tym zakresie. Dlatego telepraca w Polsce może być wykonywana na podstawie dowolnego stosunku prawnego, w formach przewidzianych w Kodeksie pracy, jak i w ramach stosunku cywilnoprawnego.
Relacje, jakie istnieją między pracodawcą a pracownikiem w ramach stosunku pracy, którego przedmiotem jest telepraca, spełniają w zasadzie wszystkie cechy klasycznego stosunku pracy (np. dobrowolność zobowiązania, zarobkowy charakter stosunku pracy, ponoszenie ryzyka gospodarczego i zawodowego przez pracodawcę). Wątpliwości może natomiast budzić kwestia podporządkowania się pracownika pracodawcy, ciągłość wykonywanej pracy oraz osobistego świadczenia pracy. Poniżej spróbujemy wyjaśnić problemy budzące najwięcej wątpliwości.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00