Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-11-25

Jak postępować w przypadku pracownika przechodzącego na emeryturę

W sytuacji gdy pracownik przechodzi na emeryturę, pracodawca powinien rozwiązać z nim umowę o pracę. Oprócz tego pracodawca powinien rozliczyć się z takim pracownikiem z urlopu wypoczynkowego oraz wypłacić mu odprawę emerytalną.

Osiągnięcie wieku emerytalnego przez pracownika nie powoduje obowiązku rozwiązania z nim umowy o pracę. Skorzystanie z uprawnień emerytalnych stanowi przywilej pracownika, a nie jego obowiązek. Taki pracownik jednak traci przysługującą mu dotychczas ochronę przed zwolnieniem z pracy. Pracodawca może więc wypowiedzieć mu umowę o pracę bez dodatkowych ograniczeń, które dotychczas go obowiązywały w stosunku do pracownika podlegającego ochronie przedemerytalnej.

(?) Nasz pracownik chce przejść na emeryturę. Nabył już do niej prawo. Jak w tej sytuacji powinniśmy rozwiązać z nim umowę o pracę? Czy jest jakiś specjalny tryb zakończenia stosunku pracy?

Nie ma żadnego szczególnego trybu rozwiązania umowy w przypadku, gdy pracownik chce przejść na emeryturę. Umowę o pracę w takim przypadku należy rozwiązać w któryś ze sposobów dopuszczalnych przez przepisy Kodeksu pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00