Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-11-01

Jak ująć w księgach rachunkowych wydatki na organizację wyjazdów dla potencjalnych klientów

Nasza spółka jest przedstawicielem niemieckiej firmy z branży zasilania awaryjnego. W związku z prowadzoną działalnością organizujemy wyjazdy potencjalnych klientów do fabryki w Niemczech lub też na targi. Tam prezentujemy produkty firmy niemieckiej. Nasza spółka ponosi wszelkie związane z tym koszty (bilety, koszty noclegu i wyżywienia kontrahentów). Czy poniesione przez nas wydatki mogą stanowić koszt uzyskania przychodu (z tytułu dokonanej sprzedaży uzyskujemy prowizję)?

PROBLEM

RADA

Pomimo istnienia niewątpliwego związku opisanych w pytaniu wydatków z prowadzoną działalnością i uzyskiwanymi z niej przychodami, organy podatkowe w wydawanych interpretacjach odmawiają podatnikom prawa do uwzględniania ich w rachunku podatkowym. Traktują je jako wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28, tj. jako koszty reprezentacji. Szczegóły wraz z ewidencją - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00