Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 34/2007 z 21.08.2007 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 16]
Data publikacji: 18.08.2007
Kiedy i jak pracodawca tworzy regulamin pracy
Regulamin pracy jest aktem wewnątrzzakładowym - źródłem prawa - który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
dr Ewa Wronikowska
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Pracodawca ma obowiązek wprowadzić w zakładzie pracy tego rodzaju akt, jeżeli zatrudnia co najmniej 20 pracowników, a w zakresie organizacji i porządku pracy nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy.
Bezwzględny obowiązek tworzenia regulaminu pracy w zakładzie mają pracodawcy, którzy zatrudniają co najmniej 20 pracowników, a w zakresie, który reguluje regulamin pracy - art. 104 § 1 k.p. - nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy, czy to zakładowego czy ponadzakładowego (art. 104 k.p.).
