Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-06-10

Jak wystawiać legitymacje ubezpieczeniowe i jak często poświadczać ich aktualność

Aby skorzystać z bezpłatnej pomocy lekarza, musimy udokumentować prawo do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej. Jednym z dokumentów potwierdzających podleganie ubezpieczeniu zdrowotnemu jest legitymacja ubezpieczeniowa.

Dowodem objęcia danej osoby ubezpieczeniem zdrowotnym w Polsce ma być karta ubezpieczenia zdrowotnego wydana przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Karty te nie są jeszcze wydawane, dlatego obecnie dowodem ubezpieczenia zdrowotnego jest każdy dokument potwierdzający, że za ubezpieczonego są opłacane składki na ubezpieczenie zdrowotne - również każdy dokument, który na podstawie przepisów obowiązujących do 31 grudnia 1998 r. potwierdzał uprawnienia do świadczeń zdrowotnych, tj. legitymacja ubezpieczeniowa lub książeczka rejestru usług medycznych. Pracownicy mogą potwierdzać swoje prawo do świadczeń leczniczych legitymacją ubezpieczeniową wydaną na druku ZUS E-1a, a członkowie ich rodzin - legitymacją ubezpieczeniową dla członków rodziny pracownika, wystawioną na druku ZUS E-2.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00