Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-04-28

Odpowiedzialny biznes jest bardziej konkurencyjny

Neutralność klimatyczna w działalności własnej do roku 2024, duże zaangażowanie inwestycyjne w transformację energetyczną, 15 mln odbiorców działań społecznych z zakresu bezpieczeństwa i zrównoważonego stylu życia – m.in. takie zadania postawiła przed sobą Grupa PZU w Strategii ESG. Po dwóch latach od jej przyjęcia nasz największy konglomerat finansowy jest bliski realizacji ambitnych celów

Ogłoszona przez PZU w 2021 r. Strategia ESG „Rozwój w równowadze” stała się integralną częścią nowej wizji rozwoju Grupy PZU. Podejmowane działania zmieniają zarówno organizację od wewnątrz, jak i wpływają na zmiany w jej otoczeniu, zwłaszcza wśród kooperantów i klientów. Skala działalności Grupy PZU, która ma ok. 22 mln klientów różnych usług finansowych i zdrowotnych, a jej aktywa przekraczają 430 mln zł, sprawia, że jej działania w zakresie ESG oddziałują na wiele istotnych dla Polaków sfer życia.

– ESG to nie zestaw czynników, które można realizować wybiórczo, lecz kompleksowa i spójna idea. Idea budująca nowy rodzaj gospodarki oparty na kryteriach pozafinansowych. Każdy biznes działa w środowisku ESG, a więc w środowiskowym, społecznym i zarządczym ekosystemie. Przewagi konkurencyjne zyskuje ten, kto zarządza swoim wpływem. W PZU ważne jest dla nas to, w jaki sposób budujemy wartość dla akcjonariuszy, klientów i partnerów, ale także dla społeczeństwa – mówi Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU. Jak zauważa, już samo tworzenie strategii ESG jest wartościowym doświadczeniem. – Proces ten łączy wiele departamentów firmy, które wcześniej mogły nie mieć okazji do wspólnej pracy, wymiany doświadczeń i informacji. Praca nad strategią pozwala na identyfikację mocnych i słabych stron organizacji. Dobrze przygotowany benchmark rynkowy wskazuje możliwości rozwoju w różnych obszarach, przy uwzględnieniu zmian w otoczeniu, w tym regulacyjnym. Sam dokument wyznacza kierunki działania i porządkuje wiele procesów – wskazuje Joanna Gorczyca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00