Dziennik Gazeta Prawna 26/2025 z 07.02.2025 [dodatek: Top Employers]
Artykuł
z dnia 07.02.2025
Data publikacji: 07.02.2025
Kultura otwartości i informacja zwrotna

W świecie HR dwie rzeczy wydają się oczywiste: po pierwsze to, że dobrze zdefiniowana i konsekwentnie pielęgnowana kultura organizacyjna wspiera realizację celów biznesowych firmy. Po drugie to, że na kulturę, to, jaka ona jest i jak działa, w praktyce mają ogromny wpływ liderzy organizacji. Można na ten temat znaleźć mnóstwo inspiracyjnych cytatów w sieci, podobnie jak na to, że dzięki wysokiej kulturze organizacyjnej firma może osiągać o 20–30 proc. lepsze wyniki niż firmy konkurencyjne, które na tym tle niczym się nie wyróżniają.
Co z tych lekcji wynika dla Emitel? Od wielu lat budujemy konsekwentnie kulturę, której fundamentem są takie wartości jak: pozytywna energia i entuzjazm w działaniu, poszukiwanie prostych rozwiązań, poczucie pilności, potrzeba rozwoju i ciekawość świata. Te wartości zdefiniowaliśmy jako 4P, towarzyszą nam one od lat, komunikujemy je pracownikom i menedżerom, są wbudowane w wiele rozwiązań HR-owych i są w praktyce przestrzegane. Na kanwie tych wartości wdrożyliśmy w firmie zestaw kompetencji ogólnofirmowych oraz menedżerskich, które uzupełnione o wiedzę merytoryczną wspierają realizację celów biznesowych.


