Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-11-07

Dzień wolny za święto w sobotę

Pracodawca, ustalając harmonogram czasu pracy, musi pamiętać nie tylko o zapewnieniu pracownikowi odpowiedniej liczby dni wolnych z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy, ale także, aby dni te nie przypadały w święta.

Monika Wacikowska
Zgodnie z obowiązującą zasadą czas pracy pracownika nie może przekraczać 8 godzin na dobę oraz średnio 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy. Jakkolwiek w niektórych systemach czasu możliwe jest przedłużenie zarówno dobowej, jak i tygodniowej normy czasu pracy, to żaden z nich nie daje możliwości zwiększenia przeciętnej tygodnio- wej liczby dni pracy, a co za tym idzie - zmniejszenia liczby dni wolnych z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy (art. 129 k.p.)
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00