Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2016-02-15

Zgłoszenie pracownika do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego

Podpisując umowę o pracę, pracownik nabywa tytuł do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. W tym celu pracodawca powinien więc zgłosić go w ZUS. Jeżeli w trakcie zatrudnienia wystąpiły zmiany w stosunku do danych uprzednio wykazanych w zgłoszeniu (a także, gdy wygasł tytuł do ubezpieczeń społecznych), pracodawca również powinien powiadomić o tym ZUS. Wzory deklaracji, raportów, formularzy zgłoszeniowych i innych, a także kody, symbole używane w dokumentach składanych do ZUS określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 23 października 2009 r. w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze oraz innych dokumentów (j.t. Dz.U. z 2014 r. poz. 1844 ze zm.).

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00