Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2016-02-15

Założenie akt osobowych

W związku z zatrudnieniem pracowników pracodawca powinien gromadzić określoną dokumentację. Należą do niej m.in. akta osobowe. Akta osobowe należy zakładać oddzielnie dla każdego pracownika, a poszczególne dokumenty układać w porządku chronologicznym.

Pracodawca ma obowiązek prowadzić (art. 94 pkt 9a k.p.):

● dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
● akta osobowe pracowników.

W związku z tym każdy pracodawca musi gromadzić:

● akta osobowe,

● ewidencja czasu pracy,

● karta (lista) wypłacanego wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą,

● karta ewidencyjna przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, a także wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia oraz ich pranie i konserwację.

Dokumentację tę należy założyć i prowadzić odrębnie dla każdego pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00