Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Aktualność

Sprawniejsza wymiana pism w formie elektronicznej pomiędzy ZUS a płatnikami składek

Do Senatu trafiła nowelizacja ustawy systemowej wprowadzająca zmiany w zakresie elektronicznej wymiany m.in.  pism, podań, decyzji, pomiędzy ZUS z przedsiębiorcami. Doprecyzowane zostały przepisy dotyczące  także ich doręczania.

Ustawa nowelizująca ustawę o systemie ubezpieczeń społecznych, dostosowuje przepisy do sprawniejszej wymiany korespondencji elektronicznej. Zmiany są konieczne bowiem od 1 stycznia 2023 r. wszyscy płatnicy mają obowiązek utworzenia profilu informacyjnego na PUE ZUS który będzie służył do doręczania m.in. pism, postanowień czy decyzji. Ponadto ZUS w masowej korespondencji do ubezpieczonych (np. do płatników składek, lub do osób zgłoszonych do ubezpieczeń) będzie mógł rozsyłać pisma podpisane nadrukiem imienia i nazwiska, co znacznie usprawni tego typu zadania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00